Keyless Go
Keyless Go
Ik zit te denken om een keyless go te installeren op de blackbird. Oftewel geen sleutels meer nodig om te starten. Ik zit altijd te hannessen met m`n sleutels.
Wie heeft hier verstand van en wat ben ik nodig?
Wie heeft hier verstand van en wat ben ik nodig?
Re: Keyless Go
Sleutels? Er hoeft er maar 1 in hoor.
Alle overige sleutels moet je er niet aan laten zitten, sloop je op den duur je contactslot mee.
Dit is wel wat voor je. Durft niemand aan te zitten.

Alle overige sleutels moet je er niet aan laten zitten, sloop je op den duur je contactslot mee.
Dit is wel wat voor je. Durft niemand aan te zitten.

Waar kan ik die halen ipv het contactslot??
Uiteindelijk is dat ook keyless...
Dat is wel te realiseren alleen zal je er ff wat werk aan hebben. Als je HISS op de BB hebt gaat het denk ik niet lukken.
Ik heb nog de ouderwetse bird. Geen HISS dus. Hoeveel contacten worden er geschakelt met het contactslot dan? An sich lijkt het me niet veel werk...
Contactslot verwijderen en de bewuste draden van het contact aansluiten...Of ben ik mis?
Contactslot verwijderen en de bewuste draden van het contact aansluiten...Of ben ik mis?
- Frank Switser
- Site Owner
Zelfs met HISS is het nog niet veel werk (als je weet wat je doet). Bij HISS-modellen verstop je de chip die in de sleutel zit vlak bij de ontvanger. Het contact-circuit kan je kortsluiten.
Echter, iedereen kan dan altijd jouw motor starten als je er niet bij bent. Fijn, als je even bij de kassa staat na het tanken.....
Als je op de sloop een keyless zender-ontvangerunit uit een auto koopt en gebruikt, dan hoef je de bijbehorende sleutel alleen maar op zak te hebben.
Echter, iedereen kan dan altijd jouw motor starten als je er niet bij bent. Fijn, als je even bij de kassa staat na het tanken.....
Als je op de sloop een keyless zender-ontvangerunit uit een auto koopt en gebruikt, dan hoef je de bijbehorende sleutel alleen maar op zak te hebben.
Albert schreef:Ik heb nog de ouderwetse bird. Geen HISS dus. Hoeveel contacten worden er geschakelt met het contactslot dan? An sich lijkt het me niet veel werk...
Dan is het met een simpele doorschakeling te regelen. Dan heb je alleen de draden nodig om contact te maken. Starten doe je met je startknopje.
Dan haal je het contactslot even los doormeten welke draden je contact aanzetten en daar een schakelaar op maken en goed verstoppen.
Tjah ach...verstoppen .... Ik denk niet dat ze mijn ouwe hok meenemen. Ik ben nooit erg ver verwijderd bij m`n brommer. En een slotje is snel gezet bij een evenement oid...
- Gerkenator
heb een soortgelijk iets gehad op/in mijn auto op afstand starten ( tot dik 1 km afstand zelfs ) en hoefde sleutel niet in contact, sleutels gewoon in je zak laten zitten op knopje drukken en wegrijden.
wel erg lastig als je de auto in zijn eerste versnelling laat staan ( is me 2x gebeurd ) auto rijd dan doodleuk weg.
gebruik nu toch wel liever een sleutel, geen lege batterijen meer en ook veiliger.
wel erg lastig als je de auto in zijn eerste versnelling laat staan ( is me 2x gebeurd ) auto rijd dan doodleuk weg.
gebruik nu toch wel liever een sleutel, geen lege batterijen meer en ook veiliger.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.