Standaard uitlaten

Gerkenator

Re: Standaard uitlaten

Bericht door Gerkenator » 25 jan 2013 01:30

is het mogelijk om een e keur te krijgen als je er dempers in zet??

ik zit er aan te denken om mijn remus gran prix carbon heel misschien te verkopen.
prachtig mooi donker geluid.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 25 jan 2013 08:55

Gerkenator schreef:is het mogelijk om een e keur te krijgen als je er dempers in zet??

ik zit er aan te denken om mijn remus gran prix carbon heel misschien te verkopen.
prachtig mooi donker geluid.
Bedoel je dB-killers in je dempers?
Als jouw uitlaten/dempers geen E-keurmerk hebben/hadden, dan wordt het lastig.
In principe is het wel mogelijk, maar dan moet je de motor ter keuring aanbieden aan de keuringsinstantie. Na een enkele duizenden Euro's kostende test kan je dan een E-keurmerk verkrijgen voor deze combinatie.
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Gerkenator

Bericht door Gerkenator » 25 jan 2013 21:11

heb politie gebeld en ook mijn gemeente ( want volgens politie gaat de gemeente daarover en niet de politie ) een boete uitdelen daar gaat de politie dan wel weer over.
vreemd zaakje.

maar gemeente doet zoiets ook niet.

heb daarna contact gehad met een man die bij een accoustisch bureau werkt en die kon voor mij wel een meting doen, en eventueel daar een certificaat bij leveren ( die zal dan waarschijnlijk niet erkend worden door politie maar wie weet )

ik weet dan in ieder geval wel wat voor kabaal ie maakt en of ik over de grens zit, met en zonder db killers.

db killers zal ik dan nog moeten scoren van ebay ofzo.

rdw heb ik me in verdiept maar dat kost inderdaad erg veel geld, meer dan dat de motor kost inclusief de sportpijpen, dus dat word hem sowieso niet, maar dan zou je dus wel een geldend certificaat hebben die wel 100% word erkend mits hij dus binnen de normen blijft.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Burrito
Site Admin

Bericht door Burrito » 25 jan 2013 21:14

Waarom niet gewoon uitlaten met een E keur kopen?
2018 KTM Super Duke GT

Gerkenator

Bericht door Gerkenator » 25 jan 2013 21:24

toen ik ze kocht stond ik er helemaal niet bij stil, bij dat E keur. kwam ik later pas achter toen ik ze al zo'n 2-3 weken had.
achteraf was dat inderdaad wel beter geweest, maar de uitlaten klinken wel mooi hoor en in nederland durf ik wel naast politie auto of motor te staan bij stoplicht, alleen in duitsland niet.

ze klinken alleen zwaar bij lage toeren en als je langzaam rijd. op snelheid zijn ze klein beetje hoorbaar harder.
Afbeelding

Burrito
Site Admin

Bericht door Burrito » 25 jan 2013 21:27

Deze verkopen en andere met E keur kopen?
2018 KTM Super Duke GT

LadyBird

Bericht door LadyBird » 26 jan 2013 14:38

Frank Switser schreef:Een schattig? Wat lief........ :D

Maar ik kan je de consumentenprijzen wel geven, die liggen tussen de 659 en 899 Euro per set incl. BTW (afhankelijk van welke versie je koopt). Ze zijn dus goedkoper geworden.....
Via mij krijg je daar nog korting op.
Hahahaha, typfoutje.
Jemig wat een prijzen. :shock: Als studentje kan ik mij dat momenteel niet veroorloven. :P

Burrito
Site Admin

Bericht door Burrito » 26 jan 2013 14:48

Misschien kan je die van Gerke overnemen en kan hij een set met E keur kopen
2018 KTM Super Duke GT

Plaats reactie