Getting ready for summer
Getting ready for summer
Ja ja,
Mijn motor ligt weer lekker uit elkaar, de kuipdelen zijn allemaal helemaal schoon, gekleid en gepoetst en liggen op zolder.
Gisteren de motor, uitlaat en andere zaken helemaal schoon gekregen met de tandenborstel (nee...niet die van mij)
Optisch dus weer helemaal in orde.
Nu zag ik dat mijn radiateur erg vies was. Vooral het deel waar de fan achter zit.
Ik heb hem een beetje schoongeblazen van achteren naar voren, en er viel een hoop troep uit. Echter, er bleef heel veel "shit" zitten.
Nu weet ik ook dat de temp van mijn motor aan het einde van vorig seizoen aardig snel opliep en ik toch maar eens nieuwe koelvloeistof erin wilde stoppen (sinds ik hem heb, nooit gebeurt)
Kan ik meteen de radiateur even schoonmaken.
Hoe kan ik dat het beste doen, en... welke koelvloeistof doen we er weer in?
Mijn motor ligt weer lekker uit elkaar, de kuipdelen zijn allemaal helemaal schoon, gekleid en gepoetst en liggen op zolder.
Gisteren de motor, uitlaat en andere zaken helemaal schoon gekregen met de tandenborstel (nee...niet die van mij)
Optisch dus weer helemaal in orde.
Nu zag ik dat mijn radiateur erg vies was. Vooral het deel waar de fan achter zit.
Ik heb hem een beetje schoongeblazen van achteren naar voren, en er viel een hoop troep uit. Echter, er bleef heel veel "shit" zitten.
Nu weet ik ook dat de temp van mijn motor aan het einde van vorig seizoen aardig snel opliep en ik toch maar eens nieuwe koelvloeistof erin wilde stoppen (sinds ik hem heb, nooit gebeurt)
Kan ik meteen de radiateur even schoonmaken.
Hoe kan ik dat het beste doen, en... welke koelvloeistof doen we er weer in?
Re: Getting ready for summer
Gewoon ff bij de autoshop of vw dealer G12 rode halen. Wel je systeem goed aftappen of ff doorspoelen met een liter g12. Hoef je nooit meer te verversen is long life vloeistof.
inderdaad ook bij halfords gezien...
gaat 4,2 liter in de BB
gaat 4,2 liter in de BB
Daar bestaat een how-to van bij de buren. Wellicht dat iemand die even daar kan lenen.
Deze? Die staat op meerdere site's waar het gratis te lezen is...Albert schreef:Daar bestaat een how-to van bij de buren. Wellicht dat iemand die even daar kan lenen.
http://members.ziggo.nl/adslben/howto/koel/Koelen.html
En hiervoor moet je niks , nada, niete nopes de knots , en zeker geen 15€ voor betalen !!!!!

R.I.P.B.O.C.
Ach ROOD is niet mijn kleur........zal ik dan maar een RODE kopen !!!
Ach ROOD is niet mijn kleur........zal ik dan maar een RODE kopen !!!
Thx, deze had ik inderdaad al gezien.
Yo had hem gemaakt en op diverse andere BB forums ook geplaatst.
Eerdaags maar even doen, net als de olie, oliefilter en luchtfilter (schoonmaken)
Yo had hem gemaakt en op diverse andere BB forums ook geplaatst.
Eerdaags maar even doen, net als de olie, oliefilter en luchtfilter (schoonmaken)
Ik heb een jaar of 2 geleden het ook zo op deze manier gedaan. Werkte prima. Wel even opletten als je die stopjes eruit draait. Het komt er echt met gang uit!
- Frank Switser
- Site Owner
Klopt, dus draai bij het aftappen in eerste instantie niet de vuldop los, dat spuit het tenminste niet meteen 2 meter ver weg.
Uit eigen ervaring wet ik dat het een enorme troep geeft.....
Uit eigen ervaring wet ik dat het een enorme troep geeft.....
Beurs overleefd FRank? Goede handel gehad?