Stil gevallen langs de snelweg

Wile E. Coyote

Re: Stil gevallen langs de snelweg

Bericht door Wile E. Coyote » 13 mei 2013 08:59

Het luchtfilter is origineel ( staat honda met een nr in) en is rood filtermateriaal met metalen behuizing.
Alle pakkingen zitten erin en ook de rubbers tussen luchtfilter en carburateur zijn luchtdicht.
Ook de slangen zijn op het luchtfilter aangesloten.

Wat ik nu ga proberen is om de twee inlaten aan de zijkant van de kuip iets af te dekken want deze staan rechtstreeks het luchtfilterhuis in.
Het kan zijn dat het metalen gaas wat aan de binnenzijde van deze openingen is geplakt de originele luchtstroom afbuigen.

Keep you posted :D

Albert

Bericht door Albert » 13 mei 2013 09:07

Ik zou ook eens die mws mannen bellen, daar het duidelijk aan het mengsel ligt. Wellicht verloopt deze?

Wile E. Coyote

Bericht door Wile E. Coyote » 19 mei 2013 21:43

Probleem is gevonden, want de twee kunststofplaatjes doen hun werk prima.
Hij stottert niet meer, en hangt heerlijk aan het gas ook met forse tegenwind die er in de loop van de middag over de Zeeuwse eiland waaide.

Ik heb het ook met Michiel erover gehad en hij adviseerde mij ook dit te doen.
Het kan namelijk dat de luchtstroom teveel drukverschil veroorzaakt binnen de kuip wat niet gecompenseerd kan worden door de diverse slangen die het drukverschil zouden moeten compenseren zeker als de luchtstroom rechtstreeks het luchtfilter in staat.
Dan word door deze druk de vlotterbak leeggedrukt en krijgt de motor niet voldoende benzine.

Nu alles weer geweldig ikke zeer blij :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 20 mei 2013 13:04

Wil je zeggen dat de vorige eigenaar de 2 doorzichtige kunststof plaatjes verwijderd had met het plaatsen van het gaas?
Tsja, dan loopt hij inderdaad niet goed meer.....
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Wile E. Coyote

Bericht door Wile E. Coyote » 20 mei 2013 14:04

Frank Switser schreef:Wil je zeggen dat de vorige eigenaar de 2 doorzichtige kunststof plaatjes verwijderd had met het plaatsen van het gaas?
Tsja, dan loopt hij inderdaad niet goed meer.....
Volgens mij zitten er in die opening standaard geen afdichting.
Ik bedoel niet de plaatjes die rechtop aan de binnenzijde van de kuip gestoken zijn want die zaten er gewoon in.
Ik de twee sleufjes die in de zijkant van de kuip zitten en circa 5 bij 1 cm lang zijn daar heb ik een doorzichtig pp velletje voor gezet zodat het gaas gewoon zichtbaar is en niet opvalt.

Afbeelding

Zie de zwarte pijl

Plaats reactie