Bandenkeuze voor de Blackbird
- Frank Switser
- Site Owner
Re: Bandenkeuze voor de Blackbird
Ik heb ze net 2 weken binnen, maar verder weet ik er nog niet veel van.
Het is een verbeterde versie van de MPR3, en Michelin gaat (eindelijk) dezelfde kant op van alle andere fabrikanten door het karkas stijver te maken.
De 3 verschillende versies van de MPR4 zijn echt fors verschillend van elkaar.
Niet alleen is het karkas totaal anders, ook de rubbercompounds zijn anders, en ook de breedte van de verschillende compoundstroken zijn verschillend.
Het is een verbeterde versie van de MPR3, en Michelin gaat (eindelijk) dezelfde kant op van alle andere fabrikanten door het karkas stijver te maken.
De 3 verschillende versies van de MPR4 zijn echt fors verschillend van elkaar.
Niet alleen is het karkas totaal anders, ook de rubbercompounds zijn anders, en ook de breedte van de verschillende compoundstroken zijn verschillend.
Mijn achterband is er ook bijna aan toe (MPR2) Ik zit wel te denken om de MPR4 aan te schaffen. AAn de voorkant zit nog genoeg profiel, maar dat is een MPP. Kan dat met elkaar? Of streeft de MPR4 de MPP ruimschoots voorbij vwb grip?
- Frank Switser
- Site Owner
Volgens Michelin mag het, maar geeft de 4 inderdaad ruim meer grip dan de 2.
Zolang je niet de grens opzoekt moet het dan dus gewoon kunnen.
Zolang je niet de grens opzoekt moet het dan dus gewoon kunnen.
mmmmrb....Niet de grens opzoeken...
Denk dan toch dat ik tzt een setje moet scoren...
Denk dan toch dat ik tzt een setje moet scoren...
- Frank Switser
- Site Owner
De grens wordt dus bepaald door jouw huidige Pilot Road 2.
Als je niet meer vraagt dan dat kom je niet in de problemen.
Ga je er wel overheen, dan zal waarschijnlijk eerst de voorkant gaan glijden.......
Als je niet meer vraagt dan dat kom je niet in de problemen.
Ga je er wel overheen, dan zal waarschijnlijk eerst de voorkant gaan glijden.......
Dit is precies wat een monteur een jaartje of 15 geleden tegen mij zei. Ik kwam voor een achterbandje en voor had nog iets van 2000 km mee kunnen gaan.
Toen hij dit ook zo vertelde met een voorbeeld een noodsituatie waarin 1 band meer grip heeft dan de ander zaten er gelijk 2 nieuwe banden op. Sinds die tijd wissel ik ze altijd beide tegelijk.
Als ik de motor niet als hobby maar fulltime woon werk zou rijden zou ik dat niet doen, maar in mijn geval is het qua kosten verwaarloosbaar. Ik doe ca 3 jaar met een set bandjes. Dit voorjaar rij ik de huidige MPR3 op en dan zal het de MPR4 gaan worden, die moeten er dan voor juni op om ze te testen in het duitsland.
Toen hij dit ook zo vertelde met een voorbeeld een noodsituatie waarin 1 band meer grip heeft dan de ander zaten er gelijk 2 nieuwe banden op. Sinds die tijd wissel ik ze altijd beide tegelijk.
Als ik de motor niet als hobby maar fulltime woon werk zou rijden zou ik dat niet doen, maar in mijn geval is het qua kosten verwaarloosbaar. Ik doe ca 3 jaar met een set bandjes. Dit voorjaar rij ik de huidige MPR3 op en dan zal het de MPR4 gaan worden, die moeten er dan voor juni op om ze te testen in het duitsland.
Zelfde "probleem" hier ook. Eind april/begin mei een lang weekend Sauerland gepland. Er zit nog wel wat op de achterband, maar een weekend gummen gaat er niet meer in zitten vrees ik. Denk ook dat ik voor de pilot road 4 ga.
Moet het dan de GT worden of de regular? Wat is uberhaubt het verschil?
Moet het dan de GT worden of de regular? Wat is uberhaubt het verschil?
- Frank Switser
- Site Owner
Ik zal nooit (meer) Michelins adviseren op de Blackbird.
Niet omdat het slechte banden zijn, maar omdat de BB het zoveel beter doet op banden met een stijf karkas.
Nu is de MPR4 alweer een stukje stijver dan de MPR3 (en die was al stijver dan de MPR2), maar vooralsnog heeft het niet mijn voorkeur. De MPR 3 eindigt in de vergelijkingstests ook nooit erg hoog (op wat zwaardere motoren).
Wat de MPR4 gaat doen weet ik over ca. 2 maanden.
Voor de BB wordt de GT-versie geadviseerd.
Niet omdat het slechte banden zijn, maar omdat de BB het zoveel beter doet op banden met een stijf karkas.
Nu is de MPR4 alweer een stukje stijver dan de MPR3 (en die was al stijver dan de MPR2), maar vooralsnog heeft het niet mijn voorkeur. De MPR 3 eindigt in de vergelijkingstests ook nooit erg hoog (op wat zwaardere motoren).
Wat de MPR4 gaat doen weet ik over ca. 2 maanden.
Voor de BB wordt de GT-versie geadviseerd.
Hou ons maar op de hoogte over de mpr4. Welke band is volgens jou de betere band?
- Frank Switser
- Site Owner
In het sport/toersegment momenteel de Pirelli Angel GT en de Dunlop Roadsmart II.
In het sportsegment de Dunlop Sportsmart 2 en de Bridgestone S20 (maar die slijt wel snel).
In het sportsegment de Dunlop Sportsmart 2 en de Bridgestone S20 (maar die slijt wel snel).