Na een Varadero, nu ook aan de Blackbird

Stel jezelf eens voor
Codacs

Na een Varadero, nu ook aan de Blackbird

Bericht door Codacs » 07 mar 2014 22:04

Ola allemaal,

Ik ben Andres en kom uit het westen des lands, zeg maar uit de buurt van Den Haag.

Vanochtend om 08:30 uur, reed mijn trouwe Honda Varadero met zijn nieuwe baasje de straat uit.
Die ochtend zou ik een testritje gaan maken met een Blackbird. Een maatje van mij heeft ooit via een ander forum contact met Frank gehad en heeft Frank gevraagd of hij een kennersblik wilde werpen op die BB.
Zo gezegd zo gedaan. Ik ben om 09:00 uur, samen met dat maatje van me opgestapt en we zijn richting Purmerend getrokken. :shock: :shock: :shock:
Ik kan een heel lang verhaal gaan houden, maar zal het kort houden. Frank heeft een aantal dingen nagekeken en me van fantastisch advies gediend!
Bij de dealer terug een kort gesprekje gehad en eigenlijk gelijk maar besloten te kopen. De aanbieding was te mooi! Een BB uit 2005 met iets meer dan 31k op de teller. Remblokken voor worden vervangen, er worden nieuwe Pirelli Angel GT voor en achter gemonteerd, vloeistoffen en filters, hero-stud rechts vervangen en vermoedelijk worden de bougies vervangen (waarschijnlijk probleempje met ontsteking in rechtercilinder). Ik ben echt heel erg blij, want van de vraagprijs ging ook nog 500 af en dus heb ik over twee weken een fantastisch mooie fiets voor een mooi bedrag!

Frank: Onwijs bedankt en we zien elkaar waarschijnlijk zaterdag 22 maart as.

handvatverwarming is inmiddels besteld en mijn Garmin moet er nog op en dat allemaal voor 28 maart as. want dan gaan we met een leuk groepje naar de Eifel om daar een weekendje te sturen.
Voor de volledigheid: hier de foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ga eerst hier het forum eens lekker afstruinen!

Red Boll

Re: Na een Varadero, nu ook aan de Blackbird

Bericht door Red Boll » 08 mar 2014 02:30

Dat is een mooie machine!

Heel veel plezier ermee!
Boll to the bone | http://www.redboll.nl | "Born-again-rider"

SR-71

Bericht door SR-71 » 08 mar 2014 07:08

Dan zie ik je vast wel eens een keertje rondscheuren hier in de regio (woon in de bollenstreek). Welkom in BB land.
Afbeelding

Codacs

Bericht door Codacs » 08 mar 2014 08:23

Vast wel! Vriend van mij komt uit de omgeving vd Kaag en ik rijd daar nog wel eens een rondje! Mooi, man met die goudkleurige wielen!

Wile E. Coyote

Bericht door Wile E. Coyote » 08 mar 2014 09:00

Gefeliciteerd met deze top aanwinst :mrgreen:

Misschien dat we elkaar ook eens tegenkomen want ook ik woon in het westen van het land. ;)

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 08 mar 2014 09:38

Het is een mooie en nette motor, die vrijwel helemaal origineel is (op een paar stickers na).
Cilinder 4 had een duidelijk lagere temperatuur dan de andere 3, dus dat moet inderdaad even nagekeken worden.
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Codacs

Bericht door Codacs » 24 mar 2014 21:03

kleine update:

inmiddels heb ik de handvatverwarming en de GPS gemonteerd en ben ik aan het sturen geweest. Mijn hemel wat is het wennen. Vooral de zitpositie is heel erg anders dan ik tot nu toe gewend was.
Aangezien er nieuw rubber onder de fiets gegaan was, heb ik de eerste paar honderd km heel rustig aan gedaan. Gister ben ik er even lekker op uit geweest. In de buurt van Rijswijk zijn een aantal fijne op- en afritten aan de snelweg A4 en daar ben ik eens gaan oefenen met bochtjes rijden en ik moet zeggen: het begint te wennen. Ik ben echt geen onwijze coureur, maar ik wil graag geloven dat ik op een veilige manier een mooie, vlotte bocht kan rijden en dat kan zeker op deze motor!! HEERLIJK!
Ik ben verslaafd. Ik ben vandaag weer op de motor weggeweest en ga morgen weer. Woensdagochtend en donderdag ook nog ff oefenen en dan vrijdagochtend vroeg naar Duitsland om echt te gaan rijden.

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 25 mar 2014 09:23

Wat is er nu gedaan aan het temperatuursverschil van die ene cilinder?
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

SandervB

Bericht door SandervB » 25 mar 2014 10:37

Veel plezier dan richting Duitsland :)

SR-71

Bericht door SR-71 » 25 mar 2014 17:35

Je hebt er zin an gelijk naar Duitsland. Doe je wel rustig aan met al dat vermogen. Een VRO is wellicht leuk om te gaan doen. Ik heb er 2 gedaan, de eerste alleen op mijn RF600R en de 2e met de vrouw achterop met de RF900RS2. Ik ben daarna veel beter gaan rijden (al zeg ik t zelf ;) )

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met de Angels.

Plaats reactie