Goedemorgen

Stel jezelf eens voor
Superb

Re: Goedemorgen

Bericht door Superb » 19 dec 2014 23:23

Vfr750, de eerste opvolger van mijn vf750f :P. Ik vind de vfr800 fi (dus voor de vtec) nog altijd een plaatje om te zien. Voor je werk motor te kunnen rijden lijkt me absoluut geen mindere deal dan een superb. Wat voor werk deed cq doe je dan als ik vragen mag?

Gewenning zal er voor mij ook wel iets zijn denk ik, maar heb ook jaren een fzr1000 exup gereden dus geen overbrugbare problemen denk ik. Grappig, had vandaag nog contact met een aanbieder van een bb. Die schreef op een gegeven moment: "van Enfield naar bb? Geen halve maatregel!".

Maar jouw bb ligt in de ziekenboeg begrijp ik?

Red Boll

Bericht door Red Boll » 21 dec 2014 01:53

Ik heb bij 103EskKMar (Marechaussee dus) gezeten in Duitsland en heb colonne's en voertuigen die (te) hoog, breed, zwaar en/of lang (of een combinatie ervan) waren mogen begeleiden.
In Duitsland waren de regels nog wat strenger zodat we soms al met een losse trekker mee moesten. Verder nog normaal "verkeerregelwerk" mogen doen soms tijdens (grote) oefeningen.
In het begin ging dat op de BMW K75, daarna op een BMW K1100LT. Rijbewijs A heb ik op een Moto Guzzi van de landmacht mogen halen, dat was naar zeggen een 500cc met 350cc onderdelen erop. :(

Helaas heb ik tijdens een ritje een klein ongelukje gehad: viewtopic.php?f=13&t=680
Voor het nieuwe seizoen hoop ik weer een bruikbare Blackbird te hebben. Heb er alweer zin in!
Boll to the bone | http://www.redboll.nl | "Born-again-rider"

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 21 dec 2014 12:03

Superb schreef:Vfr750, de eerste opvolger van mijn vf750f :P. Ik vind de vfr800 fi (dus voor de vtec) nog altijd een plaatje om te zien.
Toevallig heb ik de afgelopen week een VF700F weer tot leven mogen wekken. Het ding had enkele jaren stilgestaan, dus de klant had eerst een nieuwe accu besteld, maar kreeg hem niet gestart.
Dus maar een grote beurt gedaan (140.000km!). Alle klepspeling was nog binnen de tolerantie, en verder zag alles (behalve de olie) er goed uit.
Geen idee hoe oud de benzine was (minimaal enkele jaren), en de carburateurs zijn niet gereinigd.
Tot mijn grote verbazing starte de motor bij de eerste poging al na ongeveer 8 seconden! Het eerder niet kunnen starten bleek dus te komen door een losgeschoten choke-kabel.
Ik blijf van mening dat Honda gewoon goede motoren bouwt. Wel duur, soms een beetje saai, maar erg betrouwbaar.......
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Superb

Bericht door Superb » 21 dec 2014 18:24

@red boll: oef dat zijn toch vervelende akkefietjes. Is gelukkig buiten de gezondheid om gegaan.

@frank: helemaal mee eens, hoewel de smering van de achterste nokkenassen toch altijd een pijnpuntje van de vf serie is gebleven. Hebben ze meer dan goed gemaakt met de vfr serie trouwens.

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 22 dec 2014 10:47

Dat smering-probleem was verholpen na een (gratis) modificatie.
De klant is er vanuit gegaan dat deze ook bij deze motor gedaan is. Honda NL kent deze (import-)motor niet, dus weet het ook niet.

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Superb

Bericht door Superb » 23 dec 2014 05:41

Nou qua nokkenassen uiteindelijk wel. Er zijn bij elkaar iets van 4 vernieuwde versies op de markt gekomen. De olietoevoer naar de nokkenassen toe is echter altijd een probleem gebleven. Ik heb zelf nog een aftermarket oliemodificatie laten plaatsen. Die levert meer olie aan direct vanaf het oliefilter.

Morgen komt er waarschijnlijk een koper voor mijn Royal Enfield. Als dat doorgaat, kan ik stappen zetten. Ben benieuwd!

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 23 dec 2014 14:23

Succes!
Degene die komt kijken zal weinig keuze hebben, het aanbod van R.E.'s is natuurlijk bijzonder gering......

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Superb

Bericht door Superb » 24 dec 2014 21:21

Verkocht! Gaat naar een mede liefhebber dus mooi geregeld. Na de kerst gaan we werk maken van een bb.

Red Boll

Bericht door Red Boll » 26 dec 2014 16:01

Veel plezier en succes bij het zoeken van een BB!
Boll to the bone | http://www.redboll.nl | "Born-again-rider"

Superb

Bericht door Superb » 27 dec 2014 10:01

Gaat zeker lukken.

Plaats reactie