Goedemorgen

Stel jezelf eens voor
Superb

Re: Goedemorgen

Bericht door Superb » 05 jan 2015 08:17

Bliksem de geast.

Nou ik verwacht 3 tot 5.000 km per jaar te gaan rijden, niet om max 5.000 km met een setje banden te doen. Bij een rustig tot af en toe sportief gebruik zou ik gemakkelijk meer dan 10.000 km met een sport toerband moeten kunnen doen. Als er een band is met de allerbeste grip op zowel nat als droog wegdek, maar met een mindere levensduur, dan zou dat voor mij best wel een optie zijn.

Dikke file hier tussen Zwolle en Apeldoorn trouwens :?

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 05 jan 2015 10:51

Superb schreef:A goeie. Ja bedankt voor het compliment. Eens: dubbele uitlaten staan de bb mooier. Heb gister proefgereden maar het geluid van de Remus is wel helemaal top. Diepe brom en dat maakt veel goed. Heb meerdere bb's bekeken en op een gegeven moment moet je toch een keus maken. Dit was voor mij met afstand het beste totaalplaatje. Moet wel zeggen dat ik bij mijn zoektocht wel veel tijd had maar totaal geen geduld :oops:

Onder mijn VF zitten altijd Metzeler lasers, superbanden voor dit model. Heb op dit en MF forum al wat gelezen over banden voor de bb. Pirelli Angel en Dunlop roadmaster springen er vaak positief uit. Ik denk rond de 3.000 tot 5.000 km per jaar uit te komen met een rijgdrag wat zich grotendeels kenmerkt als rustig toeren. Ok soms ga ik een beetje los. Elke 1,5 tot 2 jaar banden vervangen is voor mij acceptabel dus in principe zou ik willen kiezen voor banden met maximale grip. Levensduur geloof ik wel. Een van mijn eerste ritjes zal richting Purmerend gaan en Frank zal me vast iets kunnen vertellen over de beste keus. Was Frank niet de michelin fan?

Wellicht rijden we elkaar dit voorjaar wel eens voorbij. Ben een messesteker dus dat ligt redelijk bij jou in de buurt volgens mij.

@Frank. Sta je dit jaar ook op de motorbeurs in Utrecht?
De Metzeler Lasertecs waren geen slechte banden, maar zijn nu toch wel fors verouderd. Moderne banden hiervoor zijn de Dunlop Streetsmart en de Michelin Pilot Street.
Voor de BB zijn er meerdere mogelijkheden waaronder inderdaad Pirelli Angel GT en Dunlop Roadsmarts 2, maar er zijn nog meer prima banden.
Tot voor kort was ik geen fan van Michelins onder de BB vanwege het slappe karkas. Ze sturen daarmee wel lekker vlot in, maar de motor valt steeds verder de bocht in (je MOET accelereren in de bocht om dat tegen te gaan) en de lichte onrust in het rijwielgedeelte. De nieuwe Michelin Pilot Road 4 is al een stuk stijver dan zijn voorgangers, en schuift daarmee een stuk dichter bij de concurrentie.
Ik ben dus wel een Michelin-fan, maar niet op zwaardere motorfietsen (boven ca. 200kg drooggewicht).

Tegenwoordig heb je ook sportbanden die het goed doen op de BB en een zeer acceptabele levensduur hebben. Zelf rij ik met Dunlop Sportsmarts (nu met type 2, voorheen met de 1) waarmee 8.000km goed haalbaar is met een vlotte rijstijl.
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Superb

Bericht door Superb » 05 jan 2015 18:13

@Frank: zat je ook maar wat te jennen over Michelin :D :mrgreen: Ik kom loop deze week wel even langswaaien voor wat bandenpraat. Ben wel benieuwd naar jouw ervaringen met de Sportsmarts.

Op de VF is de bandenkeus wel beperkt door het 16" voorwiel en 18" achterwiel.

Red Boll

Bericht door Red Boll » 05 jan 2015 23:07

Superb schreef:@Red Boll hartelijk dank voor je hulp :P Moet wel naar maatje medium 800 want anders passen de foto's bij mij niet op het forum-scherm. Heb het nu voor elkaar:
Graag gedaan. Heel veel plezier met je mooie BB!
Boll to the bone | http://www.redboll.nl | "Born-again-rider"

Superb

Bericht door Superb » 11 jan 2015 14:52

Afgelopen vrijdag nog even bij Mobu geweest. Ze zijn druk bezig de bb klaar te maken:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Loop deze week de dynojet run. Mcguier klei, was en polijstsetje ligt thuis al te wachten.

Superb

Bericht door Superb » 11 jan 2015 15:12

En Frank wederom bedankt voor je tijd afgelopen vrijdag. Sportsmarts lijken me wel een goede keus.

Onderstaand nog even wat plaatjes van mijn VF750F. Echt heel veel onderdelen die hetzelfde zijn als op jouw CBX:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voorspatbord, remmen, zekeringkapje op het stuur, schakelaars, knipperlichten, zwarte stang langs subframe en ga zo maar door. Leuk om te zien :P

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 11 jan 2015 16:11

Ja, de VF750F en de CBX750F zijn duidelijk familie van elkaar.
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Superb

Bericht door Superb » 11 jan 2015 18:30

Ja leuk man. Feest van herkenning.

Superb

Bericht door Superb » 22 jan 2015 19:04

Ondertussen in Enkhuizen..........

Afbeelding

Gemeten aan het achterwiel he? 8-)