Goedemorgen

Stel jezelf eens voor
Superb

Re: Goedemorgen

Bericht door Superb » 23 jan 2015 11:04

Ja dit is meer dan ik had gedacht, maar ik wist eerlijk gezegd ook niet precies wat ik kon verwachten. Op internet las ik hier en daar tussen de 141 en 150 pk op het achterwiel voor de carburateurversies.

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 24 jan 2015 09:51

De meesten halen ongeveer 130-135pk aan het achterwiel, maar dat hangt ook sterk af van de testbank. Op de ene testbank heb je zomaar 10% meer vermogen dan op de andere testbank...... (het is in het voordeel van de tuner om een hoge waarde te kunnen laten zien).
Mij is opgevallen dat met name bij de carb-modellen de spreiding van vermogen enorm is, ik zie waarden tussen de 115 en 155 aan het achterwiel. Een carburateur moet namelijk regelmatig (en goed) afgesteld worden. Injectie is vrijwel onderhoudsvrij...... (totdat het stuk gaat).
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Superb

Bericht door Superb » 24 jan 2015 10:01

Ok dus veel verschillen. Had idd ook wel eens gehoord van verschillende waarden op verschillende testbanken. Heb overigens een heel goede en gedegen indruk van Mobu. Geen mooiweer praters maar ze weten wel waar ze mee bezig zijn. Voordat het motorblad Motor samenging met Moto73/Sanoma lieten ze in Enkhuizen altijd de vermogensmetingen doen van alle testmotoren.

Ik had met mobu afgesproken dat ze een testrun zouden doen om de afstelling (lees PC3) zo optimaal mogelijk te zetten. Het ging mij niet om maximaal aantal pk's, maar echt om optimale afstelling qua vloeiend lopen en verbruik.

De gaskleppen waren voor de test gesynchroniseerd en Frank (van Mobu) heeft de PC3 hier en daar een klein beetje bijgesteld. Hoefde verder weinig aan te gebeuren. Hij gaf wel aan dat ze in de 6e versnelling exact 299 geijkte km's loopt en dan in de begrenzer gaat.

Het opgegeven vermogen zal ook wel wat te maken hebben met de remus 4 in 1 bochtenset zonder katalysator en de sportdemper icm K&N luchtfilter en PC3. Hoe dan ook, ik ben blij dat ze nu optimaal is afgesteld. Nu nog een mooie schone droge dag en ik kan haar ophalen.

Superb

Bericht door Superb » 16 feb 2015 20:11

Vevelend dat wachten. Vannacht is er weer gestrooid hier :cry: Waarschijnlijk volgende week vrijdag de bb ophalen.

Superb

Bericht door Superb » 20 feb 2015 08:08

Edit: hoogstwaarschijnlijk zaterdag 28-2 de bb ophalen. Vrijdag 27-2 naar de motorbeurs in Utrecht dus dat wordt een leuk motorweekend.

Wile E. Coyote

Bericht door Wile E. Coyote » 20 feb 2015 12:13

Wachten wordt uiteindelijk beloond.
Voor ons is het zaterdag naar de motorbeurs met de Blackbird, want dan mag ze weer eens los :mrgreen:

Superb

Bericht door Superb » 20 feb 2015 18:21

Dat zijn de vooruitzichten! Ik rij zaterdag 28-2 direct vanaf de motordealer even bij Frank langs om de tanktas op te halen/monteren. Kan hij gelijk mijn Michelin pilot power 2ct bewonderen. Ik heb zo'n gevoel dat dat niet de beste keus is voor een bb maar er zit nog relatief veel profiel op.

Twijfel of ik ze sowieso direct ga vervangen voor sportsmarts of dat ik de pilot powers eerst wat ga afrijden.....

Superb

Bericht door Superb » 20 feb 2015 19:09

Zo staan de bandjes ervoor momenteel:

Voorzijde:
Afbeelding
Afbeelding

Achterband:
Afbeelding
Afbeelding

En zo staat ze er voorlopig bij. Wordt zo langzamerhand hoog tijd dat ze naar mijn garage verhuist:
Afbeelding

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 21 feb 2015 09:57

Ziet er netjes uit.
Alleen de kuipschroeven van het kontje zijn niet de juiste, er horen langere bouten met bevestigingen voor een spinhaak op te zitten.

M.b.t. de banden: voor lijkt nog goed, achter lijkt bijna op te zijn.
Er zijn zat BB-rijders die prima tevreden zijn met deze banden, maar mij bevallen ze niet op zwaardere motoren (zoals ook de BB). Probeer ze eerst eens voordat je beslist.
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Superb

Bericht door Superb » 21 feb 2015 11:00

Iets zegt mij dat jij die bouten wel hebt liggen en dat ze er volgende week zaterdag al opzitten.

M.b.t de huidige banden: als ik verwissel, dan verwissel ik gelijk voor en achter. Helaas pindakaas voor die voorband.

Je hebt gelijk, ik rij denk ik tot eind mei / begin juni op de huidige banden. Ik moet toch nog even wennen aan de bb dus ga niet gelijk als een dolle aan het gas hangen. Op 12 juni gaan we een weekendje Sauerland of Eiffel doen. Voor die tijd gaat er vers rubber om.

Resteert voor mij nog de vraag: Sportsmart II of Roadsmart II. Ik neig naar Sportsmart vanwege grip en lichter sturen maar heb gelukkig nog 3 maanden om daar rustig over te filosoferen.

Plaats reactie