Goedemorgen

Stel jezelf eens voor
Wile E. Coyote

Re: Goedemorgen

Bericht door Wile E. Coyote » 03 mar 2015 13:59

Roadsmart 2 rijden super onder een Blackbird en gaan lang mee ( voorband nu al 17.000 km eronder en nog steeds prima en achter na 8.500 km ook nog in uitstekende staat.
Ik heb denk ik dezelfde rijstijl, rustig en heel af en toe eens wat harder optrekken.

Veel plezier met je prachtige nieuwe fiets 8-)

Superb

Bericht door Superb » 03 mar 2015 14:20

Bedankt man ;)

Superb

Bericht door Superb » 07 mar 2015 13:55

Inmiddels het meguiar 5 stappen plan doorlopen. Wel een lamme tennisarm opgelopen maar ze glimt als een ceuytel in de maneschijn:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voelt ook superglad aan :D

Best view of the house:
Afbeelding

Medic-XX

Bericht door Medic-XX » 09 mar 2015 18:09

Mooi hoor. Staat er super bij

Red Boll

Bericht door Red Boll » 09 mar 2015 19:28

Ziet er goed uit!
Boll to the bone | http://www.redboll.nl | "Born-again-rider"

Superb

Bericht door Superb » 10 mar 2015 06:48

Bedankt :P Ik ben er ook erg blij mee.

Afgelopen zondag met een familielid een eerste tochtje gemaakt over de Friese kleigronden. Hoewel de zit ietsje sportiever is dan mijn VF750F, zit ik erg goed op de bb. Het is een grote motor en daar hou ik van. Je zit er echt in en er is genoeg ruimte aan boord. Last van kramp heb ik dan ook niet gehad en dat is een goed teken met mijn fysiek en in vergelijking met de VF. De Remus pijp laat goed van zich horen, maar nog net niet op een manier die vervelend wordt. Het geeft een lekker rauw randje aan de verder zo keurige uitstraling. Mijn oom had afgelopen week net een 2004 Deauville gekocht en reed de hele tijd achter me. Hij omschreef het geluid als een donkere diep grom, net een kwaaie herdershond.

De bb pakt lekker vloeiend op van onder 2.000 toeren als het moet en laat zich schakellui rijden. Dit is waar ik van hou, veel koppel, maar totaal niet zenuwachtig. Deze motor geeft mij het gevoel dat je alles en iedereen aankunt, heerlijk! Wel valt mij de zijwindgevoeligheid een beetje op. Hoewel stukken beter nu de bandenspanning op 2.9 staat, blijft ze toch wat gevoelig. Het waaide nog re-de-lijk op de kale kleigronden en je voelt dan meer beweging dan ik van tevoren eigenlijk verwachtte. Komt misschien door het grote plaatwerk oppervlak aan de zijkant. Verder klopt alles qua bediening, nergens speling. De voorrem laat zich met 1 vinger bedienen, heel wat anders dan de VF of de duplex trommelrem van de Enfield, super, super, super . :lol: Gevoel in koppeling en remdosering verrast mij in positieve zin, ook ten opzichte van andere motoren die ik af en toe rijd. Wel is de achterrem zo goed als afwezig. Ik twijfel nog of dit komt door lucht in de leidingen of dat er per ongeluk anti-corosiemiddel op de blokken is gekomen :cry: Er zijn wel nieuwe achterremblokken gemonteerd dus daar kan het niet aan liggen.

Hier nog even een kleine sfeerimpressie. Let op het verschil in formaat tussen de bb en deauville! Zelfs stilstaand ziet de bb er nog snel uit:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 10 mar 2015 08:08

Superb schreef:Inmiddels het meguiar 5 stappen plan doorlopen. Wel een lamme tennisarm opgelopen maar ze glimt als een ceuytel in de maneschijn:
Tijd en zin om hier ook even e.e.a. te komen poetsen? :roll:
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 10 mar 2015 08:11

Superb schreef:
Wel valt mij de zijwindgevoeligheid een beetje op. Hoewel stukken beter nu de bandenspanning op 2.9 staat, blijft ze toch wat gevoelig.
..........
De voorrem laat zich met 1 vinger bedienen, heel wat anders dan de VF of de duplex trommelrem van de Enfield, super, super, super . :lol: Wel is de achterrem zo goed als afwezig. Ik twijfel nog of dit komt door lucht in de leidingen of dat er per ongeluk anti-corosiemiddel op de blokken is gekomen :cry: Er zijn wel nieuwe achterremblokken gemonteerd dus daar kan het niet aan liggen.
Ze is een vrij forse dame, dus vangt inderdaad wel wat wind, maar dat wordt verergerd door slechte balhoofdlagers en/of platte banden. Ik meet dat jouw lagers goed waren, maar de banden wel iets plat.
De achterrem verschilt enorm tussen de ene en de andere BB. Juist ontluchten en de remschijf ontvetten moet dat wel kunnen verbeteren.
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Superb

Bericht door Superb » 10 mar 2015 19:34

Poetsen mag ik graag doen maar de tijd ontbreekt vaak. Als je in april nieuwe banden op mijn bb steekt, poets ik intussen wel een motor voor jou.

Iz zijwindgevoeligheid: het zullen de banden wel zijn.
Iz achterrem: Ik heb de schijven direct na acf50 al ontvet en ook daarna alweer 2x. Stel er zit een luchtbel in die bocht van de remleiding achter, werkt dit vanwege het dcbs ook door in de voorrem? Indien ja, dan zit er geen lucht in het remleidingsysteem en moet ik het in de blokken zoeken. De voorrem werkt namelijk feilloos.

Red Boll

Bericht door Red Boll » 10 mar 2015 21:35

Poetsen doe ik nooit. Heel af en toe een straal water erop maar dat is het dan ook.

Weet iemand nog een motor poets bedrijf in de buurt van Rotterdam?
Boll to the bone | http://www.redboll.nl | "Born-again-rider"

Plaats reactie