H&B topkoffer rack

Plaats reactie
Superb

H&B topkoffer rack

Bericht door Superb » 30 mei 2015 21:17

begin dit jaar heb ik een gebruikt H&B topkoffer rack voor de single shade of grey gekocht op MP. Slechts € 30,- maar de bevestigingsmaterialen moest ik voor € 33,- franco bij MBI bijbestellen.

Doel is om mijn Hepco & Becker junior 55 topkoffer weer te kunnen gebruiken voor weekendjes weg.

Vanmiddag heb ik het Rack gemonteerd. Op zich geen grote klus, maar een paar dingen vielen mij op:

Handig, slot voor het zadel is niet meer bereikbaar met dit speciaal voor de bb ontworpen rack:
Afbeelding

Bovenste bevestigingspunten van het rack zitten op de bussen van het subframe waar normaal de passagiers handgreep mee vast zit. Onderste bevestingspunten van het rack zijn de bevestigingsgaten van de achterste knipperlichten. Je schroeft het rack aan de onderzijde dus gewoon tegen het plastic aan. Dit gedeelte is niet verbonden met het subframe. Er moet straks zeker niet teveel gewicht in de topkoffer:
Afbeelding

In elk geval is de boel eerst gemonteerd voor een weekendje Moezel over 2 weken.
Afbeelding

Niet mooi maar wel veel ruimte en daar gaat het om:
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Superb op 31 mei 2015 08:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Red Boll

Re: H&B topkoffer rack

Bericht door Red Boll » 31 mei 2015 00:52

Dat is inderdaad niet zo handig dat je buddy er nu niet meer af kan.

Ondanks dat het erg handig zo'n topkoffer ziet het er niet zo fraai uit, zeker niet op een Blackbird maar smaken verschillen. :)
Een kwestie van Function over Fashion.
Boll to the bone | http://www.redboll.nl | "Born-again-rider"

Superb

Bericht door Superb » 31 mei 2015 08:21

Haha ja, functie voor vorm want het is echt een hufter van een koffer. Er kunnen sowieso 2 dikke helmen naast elkaar + nog andere bagage. En elk rack vind ik sowieso al lelijk, ook zonder koffer:
Afbeelding

Ik had deze topkoffer nog liggen van mijn VF750F en eigenlijk geen zin om nog veel te investeren in andere bagage oplossingen. Je bent dan al gauw veel geld kwijt wat ik liever investeer in een comfortzadel of hogere clipons.

Bovendien gebruik je zo'n koffer alleen op de heen- en terugreis. En met een ouwe yamaha xj650 en honda deauville als reisgezelschap kom ik onderweg toch niet aan kontschuddende snelheden toe :lol:

Ja dat slot is echt een designmisser. Ik heb gelukkig een bypass gelegd aan de kabel van het zadelslot dus via een stiekum draadje trek ik het slot zo open. :idea:

Red Boll

Bericht door Red Boll » 31 mei 2015 12:36

Ik heb op mijn VFR ook koffers gehad, uiteindelijk maar 1 keer met alleen de zijkoffers aan de Interceptor op motorvakantie geweest.
Dat was echt ruimte zat voor een lang weekend, er konden zelfs nog spullen van een motormaatje bij. Heb helaas wel wat hectometer paaltjes aan getikt in de bocht dus die staan niet meer in het lood. :lol:

Zijkoffers vind ik nog wel gaan maar een topkoffer verpest de lijn zo erg, maar je moet wat om je spullen mee te kunnen nemen.

Heb nog wat plaatjes van de koffers op de VFR:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ander/beter zadel lijkt me ook wel wat. Na flink "pijn" lijden :( in het begin gaat het sturen nu wel, ook na 700-800km op een dag, daar ga ik niets aan doen.
Boll to the bone | http://www.redboll.nl | "Born-again-rider"

Superb

Bericht door Superb » 31 mei 2015 21:13

Zo! Daar kunnen heel wat schone onderbroeken in. Wel een nette set zo.

Plaats reactie