...ze zijn rond, van rubbah en zwart.
Bandenkeuze voor de Blackbird
Re: Bandenkeuze voor de Blackbird
Heb alleen ervaring met de Pirelli Angel GT's...
Geen idee hoe ze zich verhouden met de andere banden.
Boll to the bone | http://www.redboll.nl | "Born-again-rider"
- Gerkenator
angel gt heb ik gehad, zijn zelfde bijna als de metzeler z8. de angel gt is beetje sportiever qua rijden vond ik.
heb nu de conti road attack 2 evo, bevallen mij zeer goed.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.

- Frank Switser
- Site Owner
Prima banden als je alleen met goed weer rijdt. In de regen hadden ze wel de laagste score van alle geteste banden.....Gerkenator schreef:angel gt heb ik gehad, zijn zelfde bijna als de metzeler z8. de angel gt is beetje sportiever qua rijden vond ik.
- Frank Switser
- Site Owner
Waar ben je overheen gereden?Wile E. Coyote schreef:Aangezien ik na een vervelend incidentje op de Duitse autobahn wat happen uit mijn achterband heb en de voorband wat gecupt is wil ik na het velgherstel een setje nieuw rubber.
De Roadsmarts 2 zijn prima bevallen en hebben het netjes volgehouden ( achterband 14.000 km en voorband 19.000 km)
Nadeel van deze banden vind ik wel dat het een behoorlijke tijd duurt voordat de banden op werktemperatuur zijn en bij glad weer nogal eens een zijstapje maken.
Ik zit nu te twijfelen aan den Pirelli Angel GT of Michelin MPR 4 of zelfs toch de weer de Roadsmarts.
Wie heeft deze banden allemaal al eens op zijn motor kunnen testen en wat zijn de ervaringen, aangezien de MPR4 nu wat langer verkrijgbaar is.
In de laatste grote vergelijkingstest van sport/toerbanden was de Metzeler Roadtec Z-8 in M- en O-versie de totaalwinnaar, net voor de Angel GT (vrijwel dezelfde band uit dezelfde fabriek).
Daarna de MPR4 (kies voor de BB de GT-versie!) en de Roadsmart 2.
- Wile E. Coyote
Ik ben nergens overheen gereden alleen is het bevestigingspunt van de kettingkast van de achterbrug afgebroken en de kettingkast tussen het achterwiel, achterbrug en kettingwiel terechtgekomen.Frank Switser schreef:
Waar ben je overheen gereden?
Aangezien hij aan de voorzijde nog wel vastzat heeft hij dus korte tijd tegen de velg, band en ketting aangelopen.
Resultaat: happen uit de achterband, kettingkast volledig aan gort, velg beschadigd en dat betreffende nokje wat op zijn las is afgebroken van de achterbrug.
Geluk bij een ongeluk is dat we het gelijk merkte en zijn gestopt waardoor erger is voorkomen.
Nu moet ik wel e.e.a laten herstellen zoals de velg, dat nokje weer laten lassen(aluminium), nieuwe kettingkast en nieuwe achterband.
Ik zit te denken om de velgen opnieuw te laten poedercoaten.
En Frank je hoort me binnenkort wel voor de banden en de kettingkast(puig)
Lever je trouwens ook Powerbronze ruiten ?
- Frank Switser
- Site Owner
Maak een paar foto's van de schade. Eventueel kunnen we het via Puig proberen te verhalen.....
En ja, ik heb vroeger wel eens Powerbronze geleverd. Ik neem aan dat dat nog steeds kan.
En ja, ik heb vroeger wel eens Powerbronze geleverd. Ik neem aan dat dat nog steeds kan.
- Wile E. Coyote
Ik denk dat Puig hier niets aan kan doen aangezien het bevestigingspunt op de achterbrug maar aan één zijde is gelast op de achterbrug.Frank Switser schreef:Maak een paar foto's van de schade. Eventueel kunnen we het via Puig proberen te verhalen.....
Dit is dus een foutje van Honda daar dit punt door hun gelast is.
Ze hadden dit blokje minimaal aan drie zijden moeten lassen want door trillingen kan hier vrij eenvoudig beweging inkomen.
@Frank ik zal volgende week contact opnemen om e.e.a te bestellen zoals banden, kettingkast en Powerbronze kuipruit.
Ik zal toch eerst de banden bij jouw eraf moeten laten halen wil ik de velg kunnen laten herstellen, en dan doe ik gelijk alle twee de velgen om kleurverschil te vermijden, en tevens zien ze er beiden dan weer fris en fruitig uit.
Hoi Coyote,Wile E. Coyote schreef:Aangezien ik na een vervelend incidentje op de Duitse autobahn wat happen uit mijn achterband heb en de voorband wat gecupt is wil ik na het velgherstel een setje nieuw rubber.
De Roadsmarts 2 zijn prima bevallen en hebben het netjes volgehouden ( achterband 14.000 km en voorband 19.000 km)
Nadeel van deze banden vind ik wel dat het een behoorlijke tijd duurt voordat de banden op werktemperatuur zijn en bij glad weer nogal eens een zijstapje maken.
Ik zit nu te twijfelen aan den Pirelli Angel GT of Michelin MPR 4 of zelfs toch de weer de Roadsmarts.
Wie heeft deze banden allemaal al eens op zijn motor kunnen testen en wat zijn de ervaringen, aangezien de MPR4 nu wat langer verkrijgbaar is.
Zelf ben ik nog niet zo lang in het bezit van een blackbird. Met mijn blackbird heb ik nu ongeveer 4000 km gereden. Toen ik deze kocht zaten er zo goed als nieuwe MPR 4 onder. Ik zal mijn bevinding delen.. Allereerst; dit is mijn eerste sportmotor en vergelijksmateriaal binnen het sportsigment heb ik niet. Misschien is het wel leuk te vermelden dat ik voor mijn Blackbird (2 maanden een goldwing heb gereden, Ok laten dat hoofdstuk even vergeten al kan de BB niet concureren met bagageruimte
De MPR 4 banden. met deze motor heb ik vooral veel lange afstanden gereden, rechttoe recht aan naar Frankrijk. Op de snelweg best wat stukken flink doorgegast , dus ik ging er vanuit dat mijn band na 4000 km al aardig 4 kant zou zijn. Echter, hier is nog niets van terug te zien en de rijeigenschappen blijven goed. als ik ik deze stijl doorrijdt zou ik de 10000 km misschien nog halen. Ik ben benieuwd wat de andere ervaringen van deze band zijn.
- Frank Switser
- Site Owner
Heb je de gewone MPR4 of de GT-versie genomen?
- Wile E. Coyote
@ Sjoerd,
Ik heb gekozen voor Metzelers Roadtec M&O en die bevallen uitstekend.
De band geeft meer vertrouwen dan de Dunlops die ik hiervoor er omheen had zitten.
In de Eifel regelmatig van die buikschuivers buitenom in een bocht voorbij gegaan terwijl ze plat op de tank lagen.
En dat met grote topkoffer zoals de pizzabezzorgers hem achterop hebben.
Ik heb gekozen voor Metzelers Roadtec M&O en die bevallen uitstekend.
De band geeft meer vertrouwen dan de Dunlops die ik hiervoor er omheen had zitten.
In de Eifel regelmatig van die buikschuivers buitenom in een bocht voorbij gegaan terwijl ze plat op de tank lagen.
En dat met grote topkoffer zoals de pizzabezzorgers hem achterop hebben.