Bandenkeuze voor de Blackbird

zwartevogelxx

Re: Bandenkeuze voor de Blackbird

Bericht door zwartevogelxx » 02 feb 2016 16:14

Ok Frank wist niet dat ik nu een sportband had.
Misschien gezien wat ik zoek is een nieuwe sportband nog niet zo'n slechte keuze misschien? en is er op dat gebied ook wel veel ontwikkeling geweest sinds de bt016 pro

Wil een goede grip op binnenwegen waarbij slijtage en grip bij regen minder belangrijk is (niet helemaal onbelangrijk maar toch) en ook minder belangrijk is rijden op snelwegen (dit doe ik allen om op de plek van een toertocht te komen)

Of zie jij dit anders

Ronald

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 03 feb 2016 09:12

Even is zijn algemeenheid:
- Sportbanden kunnen meer grip geven, maar ALLEEN wanneer ze op hun (vrij hoge) werktemperatuur zijn
- Sport/Tourbanden (ST-banden) geven bij lagere bandentemperatuur MEER grip dan sportbanden
- Sportbanden sturen iets lichter
- ST-banden doen het beter in de regen en gaan langer mee.

M.b.v. deze richtlijnen kan je een aardige keuze maken uit wat voor soort band je zou moeten hebben.
Voor advies kan je altijd bellen of langskomen.
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

zwartevogelxx

Bericht door zwartevogelxx » 03 feb 2016 10:07

Dank je wel Frank,

Het wordt mij nu steeds duidelijker inderdaad.
ik kom binnenkort bij je langs voor een bakkie en voor overleg.

Dank je wel voor je reacties.

Ronald

Schmidtje

Bericht door Schmidtje » 06 feb 2016 11:34

nou ik heb inmiddels heel die thread doorgespit en kan alleen maar concluderen dat ik straks een REUZE verbetering zou moeten beleven .....ik heb mijn vogel gekocht met bt battlax o21 op en die voorband vooral is in mijn ogen een zwaare tegenvaller . Ik schat dat die nog 2 tot 3000 km meegaat dan gaat hij definitief eraf en ondanks het achterband nog ruim in het profiel zit zal die vrijwel zeker mee worden vervangen. Gelukkig ligt het zo te zien niet alleen aan mij maar delen meerdere bb rijder deze ervaring met dit specifike type band.. Frank je ziet me sowiezo in de lente verschijnen...
logic takes you from a to b, imagination takes you everywhere

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 08 feb 2016 14:01

Je bent altijd welkom!
En pas wel op dat je de BB niet plat legt voordat je de band gaat vervangen..... Je zou niet de eerste zijn!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Vhawas

Bericht door Vhawas » 09 feb 2016 10:33

Ik durf niet te zeggen hoelang mijn banden er al onder zitten, en het profiel is nog redelijk. Alleen de band ziet er uitgedroogd uit.
Omdat ik niks wil riskeren ga ik nieuwe banden bestellen, maar welke banden is dan mijn vraag aan jullie. Dit aangezien ik 0,0 verstand heb op dit punt.

Mijn eerste idee ligt bij Dunlop roadsmart III, maar hier is nog niet veel over te vinden. Is het verstandig om voor een oudere bekende band te gaan of
kan ik deze gok wel nemen?

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 09 feb 2016 10:43

Als een van de grootste Dunlop-dealers van NL kan je met zekerheid zeggen dat de Roadsmart III een duidelijke verbetering van de II is geworden, en die was al niet slecht.
Maar ook een Pirelli Angel GT zou een goede en veilige keuze zijn, net als de Metzeler Roadtec Z-8 (in de M- en de O-versie). Deze 2 banden zijn broer/zus en komen uit dezelfde fabriek sinds Pirelli Metzeler heeft overgenomen.
Echter, de Z-8 is nu opgevolgd door de Roadtec 01, en daar weet ik nog helemaal niets over.

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

zwartevogelxx

Bericht door zwartevogelxx » 11 feb 2016 13:29

Frank,

Blijf jij ons via dit topic op de hoogte houden van de nieuwe banden welke sinds kort uit zijn (dunlop), en diegene waarvan de info nog moet komen (metzler) en welke de beste keus is voor de blackbird?
Het lijkt erop dat ik niet de enige ben die zich binnenkort bij jou moet gaan melden voor nieuwe banden.

Groetjes

Ronald

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 12 feb 2016 09:26

Natuurlijk blijf ik dat hier doen, net als de afgelopen 10 jaar.....

En dat is het voordeel van mijn handel: als het spul gebruikt wordt slijt het. Tevreden klanten zijn terugkerende klanten...... :D

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

zwartevogelxx

Bericht door zwartevogelxx » 02 apr 2016 08:48

Weet je al iets over de Roadsmart 3 of de nieuwe Metzler?
Seizoen komt nu toch snel dichterbij
Wat is trouwens het verschil tussen de Roadsmart 3 en de roadsmart 3 SP
Ik zag twee verschillende banden op de site van Dunlop

Plaats reactie