stuurverhogers
- Frank Switser
- Site Owner
Re: stuurverhogers
Ik (als BKG-dealer) gebruikte ze ook enige jaren op 1 van mijn Blackbirds (in het zwart).
Ze hebben een zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding.
De Gilles Tooling VarioBars zijn absoluut nog iets beter, maar ook een flink stuk duurder.
Nu heb ik de ABM/Spiegler verstelbare clip-ons. Die zitten er tussenin qua afwerking, prijs en prestatie.
Ze hebben een zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding.
De Gilles Tooling VarioBars zijn absoluut nog iets beter, maar ook een flink stuk duurder.
Nu heb ik de ABM/Spiegler verstelbare clip-ons. Die zitten er tussenin qua afwerking, prijs en prestatie.
Frank, heb je evt een foto overzicht wat er nu allemaal zo een beetje krijgen is qua stuur verhogers voor de Blackbird?
- Frank Switser
- Site Owner
Nu even niet, ik zal kijken wat ik in de komende tijd doen kan.
Heb je dit topic al gezien? http://www.hondablackbirdforum.nl/viewt ... f=13&t=610
Heb je dit topic al gezien? http://www.hondablackbirdforum.nl/viewt ... f=13&t=610
ja had ik al gezien , maar zie door de diverse topics de verhogers niet meer door het bos..
je hebt dus Vfr clip-ons/Gilles vario/Bkg clip ons/Heliobars , en dan de Abm/Spiegler ( kan ik nergens een foto van vinden) wat mis ik dan nog?
je hebt dus Vfr clip-ons/Gilles vario/Bkg clip ons/Heliobars , en dan de Abm/Spiegler ( kan ik nergens een foto van vinden) wat mis ik dan nog?
- Frank Switser
- Site Owner
Het is HeliBars (dus zonder O).
ABM/Spiegler heb ik nu op mijn Spaanse Blackbird zitten.
ABM/Spiegler heb ik nu op mijn Spaanse Blackbird zitten.
Vraagje,
ik heb de volgende stuur verhogers binnen gekregen.
Kan iemand mij vertellen welke kabels verlegd moeten worden? Ik begreep dat er geen langere kabels aan te pas hoefden te komen.
Als iemand het weet graag of evt contact gegevens van Kees( belrose)?( ik zag op het andere forum dat hij ze destijds heeft geplaatst

ik heb de volgende stuur verhogers binnen gekregen.
Kan iemand mij vertellen welke kabels verlegd moeten worden? Ik begreep dat er geen langere kabels aan te pas hoefden te komen.
Als iemand het weet graag of evt contact gegevens van Kees( belrose)?( ik zag op het andere forum dat hij ze destijds heeft geplaatst

- Frank Switser
- Site Owner
Je hoeft niets te verlengen/vervangen.
Je moet wel de koppeling- en remleiding iets verleggen. Tabs wegdremelen, en de ledingen iets los- en omlaagdraaien zodat de weg korter wordt.
Mogelijk moet je de gaskabels verleggen zodat deze rechts langs de vorkpoot loopt i.p.v. tussen de vorkpoten door.
Je moet wel de koppeling- en remleiding iets verleggen. Tabs wegdremelen, en de ledingen iets los- en omlaagdraaien zodat de weg korter wordt.
Mogelijk moet je de gaskabels verleggen zodat deze rechts langs de vorkpoot loopt i.p.v. tussen de vorkpoten door.
nu kwam ik toevallig een set vfr800 clipons tegen dus die gekocht en vandaag gemonteerd
nokje voor de remslang verwijderd maar nu komt de remhevel tegen de gaskabel aan niet heel erg spannend
maar vind het toch niet geheel normaal hebben jullie dat ook of moet ik nog iets aanpassen ?
verder naar beneden draaien kan niet want het reservoir raakt de clipon al mijn idee is om daar iets af te vijlen
nokje voor de remslang verwijderd maar nu komt de remhevel tegen de gaskabel aan niet heel erg spannend
maar vind het toch niet geheel normaal hebben jullie dat ook of moet ik nog iets aanpassen ?
verder naar beneden draaien kan niet want het reservoir raakt de clipon al mijn idee is om daar iets af te vijlen
- Frank Switser
- Site Owner
Een foto erbij maakt het een stuk duidelijker.
Het zou gewoon moeten passen.
Het zou gewoon moeten passen.

zo is het origineel kan de hevel nog verder inknijpen dan dit (maar dan nog een scherpe foto maken)
zo is het met de vfr clipon

verder inknijpen kan niet omdat hij tegen de moer van de gaskabel aan zit

niet dat het veel schild maar helemaal juist is het niet
een nieuw gaatje boren zodat het handvat verder gedraaid kan worden is een oplossing
of een stukje uit de clipon vijlen maar beide is niet wat ik verwacht bij "het zou gewoon moeten passen "