Gaat onze Blackbird hier problemen mee krijgen?
Vanaf januari 2017 worden alle euro 95 benzine voorzien van 10% bioethanol.
Dit goedje kan schade aan het motorblok toebrengen bij motoren met zachtere klepzittingen.
Tevens kunnen bij injectieblokken het injectiesysteem vervuilen schade toebrengen aan de brandstofpomp.
Bij de carburatieversie kan de carburateur vervuild raken.
Het vermogen neemt ook af tot maximaal 20% en om dit weer gelijk te trekken moet het syteem rijker gezet worden.
Lang leve de milieumaatregelen of is dit weer een foefje om de overheidskas te spekken.
De euro 95 met bioethanol gaat duurder worden en tevens gaat ons verbruik omhoog dus win-win situatie voor de overheid.
Kan de "Bird"ook met euro 98 overweg?
Wat is wijsheid vanaf januari 2017 euro 95 met bioethanol of euro 98?
Euro 95 vanaf 1 januari 2017 met 10% bioethanol
- Wile E. Coyote
Re: Euro 95 vanaf 1 januari 2017 met 10% bioethanol
alle berichten die nu in omloop zijn zijn uit belgie
of het ook geld voor nl kan ik niet terug vinden
wat ik wel gevonden heb is dat in veel euro 95 al ethanol zit en dan heet het mss wel E5 maar sommigen hebben al bijna 10%
een hoger octaangehalte nemen is nooit verkeerd dus al tank je de 102 motor zal er niet anders op lopen (ja of je moet em er op aanpassen maar dan kun je niet even terug naar 95)
wat mij vooral tegen staat dat na een tijd stil staan er roest kan ontstaan in de tank is tot daar aan toe (is wel wat aan te doen) maar in de motor doe je weinig aan (wat 2 takt olie toevoegen of een speciale toevoeging waar je ook weer 10€ per potje moet betalen ? en wat voor zooi verbrand je dan ?
er word door de overheid geen onderzoek gedaan er komt een mannetje die verteld dat het goed is voor het milieu en ze geloven het
maar motoren die sneller aan revisie toe zijn worden niet als milieu belasting gezien alleen de uitstoot en nog meer naar het geld word gekeken
of het ook geld voor nl kan ik niet terug vinden
wat ik wel gevonden heb is dat in veel euro 95 al ethanol zit en dan heet het mss wel E5 maar sommigen hebben al bijna 10%
een hoger octaangehalte nemen is nooit verkeerd dus al tank je de 102 motor zal er niet anders op lopen (ja of je moet em er op aanpassen maar dan kun je niet even terug naar 95)
wat mij vooral tegen staat dat na een tijd stil staan er roest kan ontstaan in de tank is tot daar aan toe (is wel wat aan te doen) maar in de motor doe je weinig aan (wat 2 takt olie toevoegen of een speciale toevoeging waar je ook weer 10€ per potje moet betalen ? en wat voor zooi verbrand je dan ?
er word door de overheid geen onderzoek gedaan er komt een mannetje die verteld dat het goed is voor het milieu en ze geloven het
maar motoren die sneller aan revisie toe zijn worden niet als milieu belasting gezien alleen de uitstoot en nog meer naar het geld word gekeken
- Frank Switser
- Site Owner
Re: Euro 95 vanaf 1 januari 2017 met 10% bioethanol
Klopt inderdaad.
Echter, roest in de tank ben ik nog nooit tegengekomen bij een BB.
Echter, roest in de tank ben ik nog nooit tegengekomen bij een BB.