Motorfilmpjes....

SR-71

Re: Motorfilmpjes....

Bericht door SR-71 » 04 okt 2012 19:33

Burrito schreef:Nee dat gebeurd niet,......
Uiteraard moet je het wel goed doen...
Ja maar wat doet die tegenligger.... Je ziet er genoeg die het niet kunnen en een bocht naar links tegen de middenlijn pakken en met het lichaam over de streep.
Als die dan schrikt is de kans erg groot dat die tegenligger rare dingen gaat doen (target fixation)

Ik heb vorig jaar juni er een de berm in zien gaan in sauerland, wij reden gewoon vlotjes, bocht naar rechts. Dus links tegen de lijn aan en bij het doorkijken pas gas erop. Tegenligger die dus niet zo goed kon rijden komt tegen de lijn aan door zijn bocht naar rechts (hij had dus rechts moeten zitten ipv links) hij schrikt en had heel veel mazzel dat hij geen bomen raakte. Ging wel een greppel in en lag ernaast. Dat was een duitser dus minder erg ;)

Ik heb ook vro's gedaan waarvan ook een met een motoragent als instructeur die echt goed kon rijden maar wat mij het meeste is bijgebleven is dat hij vertelde dat de meeste geen vro hebben en niet zullen inzien dat "wij" de lijnen anders pakken en daardoor veiliger kunnen rijden.

Ik rij zelf ook zo als ik harder ga rijden in de bergen en kreeg te horen dat ik niet kon rijden omdat ik steeds over de lijn zat, de persoon die het tegen mij zei zat zelf regelmatig bijna tegen de vangrail aan :lol: Toen heb ik het hem uitgelegd en hij ging ineens een stuk beter door de bochten ;) Hij dacht dat ik de bochten niet haalde.

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 05 okt 2012 09:46

Burrito schreef:Nee dat gebeurd niet, je ziet dat ie alleen naar links gaat voor een bocht naar rechts en altijd al de bocht in kan kijken, als er een tegenligger komt kan je makkelijk terug en omdat je meer naar links zit kan je verder de bocht doorkijken en dus eerder een mogelijke tegenligger zien...
Totdat je (net als die Blackbird die we hier begin dit jaar gesloopt hebben) een tegenligger tegenkomt die de bocht afsnijdt. Maar ja, dan maakt het ook niet uit aan welke kant je de bocht aansnijdt....... :twisted:
Dit was een frontaaltje...... Het voorwiel staat hier nog als aandenken.
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Burrito
Site Admin

Bericht door Burrito » 05 okt 2012 11:50

zoals je al zelf zegt maakt het dan niet meer uit welke kant je aansnijdt, dus deze techniek staat daar los van... ik zeg ook niet dat het niet mis kan gaan... maar zo heb je wel het meeste overzicht in de bocht... en misschien had hij zo die auto wel eerder gezien en de botsing kunnen voorkomen?
2018 KTM Super Duke GT

Burrito
Site Admin

Bericht door Burrito » 05 okt 2012 11:52

SR-71 schreef:
Burrito schreef:Nee dat gebeurd niet,......
Ja maar wat doet die tegenligger.... Je ziet er genoeg die het niet kunnen en een bocht naar links tegen de middenlijn pakken en met het lichaam over de streep.
Als die dan schrikt is de kans erg groot dat die tegenligger rare dingen gaat doen (target fixation)

Ik heb vorig jaar juni er een de berm in zien gaan in sauerland, wij reden gewoon vlotjes, bocht naar rechts. Dus links tegen de lijn aan en bij het doorkijken pas gas erop. Tegenligger die dus niet zo goed kon rijden komt tegen de lijn aan door zijn bocht naar rechts (hij had dus rechts moeten zitten ipv links) hij schrikt en had heel veel mazzel dat hij geen bomen raakte. Ging wel een greppel in en lag ernaast. Dat was een duitser dus minder erg ;)

Ik heb ook vro's gedaan waarvan ook een met een motoragent als instructeur die echt goed kon rijden maar wat mij het meeste is bijgebleven is dat hij vertelde dat de meeste geen vro hebben en niet zullen inzien dat "wij" de lijnen anders pakken en daardoor veiliger kunnen rijden.

Ik rij zelf ook zo als ik harder ga rijden in de bergen en kreeg te horen dat ik niet kon rijden omdat ik steeds over de lijn zat, de persoon die het tegen mij zei zat zelf regelmatig bijna tegen de vangrail aan :lol: Toen heb ik het hem uitgelegd en hij ging ineens een stuk beter door de bochten ;) Hij dacht dat ik de bochten niet haalde.
dat ben ik allemaal met je eens maar ze zegt niets wat de techniek van dit filmpje minder maakt, hij zit niet met zijn hoofd over de lijn (juist niet) enzo...
2018 KTM Super Duke GT

SR-71

Bericht door SR-71 » 06 okt 2012 20:20

De techniek had ik het ook niet over maar meer over dat je dit niet zomaar even zelf moet proberen, en met hoofd over de lijn bedoelde ik "de" tegenligger.
Filmpje is juist erg mooi en techniek zeker goed en strak. Het komt erg mooi in beeld, dat lukt meestal niet op film. Dan krijg je al snel een heel ander beeld dan de werkelijkheid.

Muziekje eronder vind ik altijd minder, hoor liever de motor zelf. Maarja das smaak he ;)

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 10 nov 2012 14:22

Er zitten wat motorcrashes tussen, maar mijn hemel, waar zitten sommige weggebruikers met hun gedachten/concentratie?
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=ab8 ... =endscreen" onclick="window.open(this.href);return false;

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Gerkenator

Bericht door Gerkenator » 10 nov 2012 23:05

als je dan toch op youtube zit zoek dan ook eens naar road rage, kun je ook lachen.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 13 nov 2012 17:34

Motorcrashes in het verkeer, sukkels eerst.......
http://www.youtube.com/watch?v=jZSdSED- ... ure=relmfu" onclick="window.open(this.href);return false;

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Gerkenator

Bericht door Gerkenator » 13 nov 2012 22:47

al een oudje, maar hij blijft leuk.

en... motor gerelateerd.

http://youtu.be/Gfzs5-D1JKk
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

SR-71

Bericht door SR-71 » 02 dec 2012 14:01

Hoe je koffers te demonteren tijdens het rijden. Daarna je motor te wassen en zelf lekker een stukje te gaan zeilen.

Plaats reactie