Goedemorgen

Stel jezelf eens voor
Superb

Re: Goedemorgen

Bericht door Superb » 04 jan 2015 08:00

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Superb op 04 jan 2015 08:21, 2 keer totaal gewijzigd.

Superb

Bericht door Superb » 04 jan 2015 08:07

@Red Boll hartelijk dank voor je hulp :P Moet wel naar maatje medium 800 want anders passen de foto's bij mij niet op het forum-scherm. Heb het nu voor elkaar:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De vorige eigenaar/eigenaren heeft/hebben niet bezuinigd op onderdelen in elk geval. Ik schat zo in dat de voorvork ook wel is aangepakt als je ziet hoeveel geld er zolangzamerhand is ingestoken. Heb niet op de openbare weg gereden vanwege pekel, maar het gevoel is goed en met 6 maanden garantie heb ik er wel vertrouwen in.
Laatst gewijzigd door Superb op 04 jan 2015 08:37, 4 keer totaal gewijzigd.

Superb

Bericht door Superb » 04 jan 2015 08:15

Dan gelijk ook maar even plaatjes van de andere motoren. De Royal Enfield wordt vandaag afgehaald. De VF blijft en krijgt binnenkort ander gezelschap.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

diverr xx

Bericht door diverr xx » 04 jan 2015 13:22

Superb schreef:@Red Boll hartelijk dank voor je hulp :P Moet wel naar maatje medium 800 want anders passen de foto's bij mij niet op het forum-scherm. Heb het nu voor elkaar:

EDIT MODERATOR: geen plaatjes kopiëren a.u.b.

De vorige eigenaar/eigenaren heeft/hebben niet bezuinigd op onderdelen in elk geval. Ik schat zo in dat de voorvork ook wel is aangepakt als je ziet hoeveel geld er zolangzamerhand is ingestoken. Heb niet op de openbare weg gereden vanwege pekel, maar het gevoel is goed en met 6 maanden garantie heb ik er wel vertrouwen in.
hoi een mooie vogel daar krijg je geen spijt van.
misschien tot een meet en greet .

Superb

Bericht door Superb » 04 jan 2015 13:44

Hoi Diverr xx. Bedankt :D en ja graag tot ziens op een meeting

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 04 jan 2015 14:05

Gefeliciteerd met de aanschaf! Mooie motor en inderdaad goed onderhouden (visueel).
Ik zie een boel bekend spul op deze motor dat zeer waarschijnlijk bij mij vandaan komt, maar ik herken de uitlaat niet. Waarschijnlijk is deze later toegevoegd.....

Ik vrees dat de VF750F na deze aanschaf niet veel meer gebruikt zal worden.....
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Superb

Bericht door Superb » 04 jan 2015 18:00

:lol: Ja Frank daar heb ik ook al aan zitten denken. Vanwege het jeugdsentiment en vanwege de lage verkoopwaarde blijft hij wel lekker in de stal staan. Ik heb haar in de afgelopen 4 jaar bovendien in een hele mooie staat gebracht en het is nog steeds een plaatje om te zien. Het geeft wel een rijk gevoel om 2 motoren in de garage te hebben staan als ik 's avonds mijn tanden poets of als ik een ritje wil maken. Wist je dat het project VF750F en BB door dezelfde engineer zijn ontworpen? Geeft ook wel een beetje meerwaarde en structuur in mijn mini verzameling :lol:

Er zitten michelins onder de bb trouwens. Iemand heeft mij verteld dat dit de beste keus is voor een bb :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Superb op 05 jan 2015 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gerkenator

Bericht door Gerkenator » 04 jan 2015 18:06

mooie motor met veel leuke mods zie ik.
zelf hou ik meer van dubbele uitlaten op een motor van dit kaliber.

frank is niet zo van de michelins op een bb geloof ik.

ik rij zelf het lekkers met metzelers
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Superb

Bericht door Superb » 04 jan 2015 18:30

A goeie. Ja bedankt voor het compliment. Eens: dubbele uitlaten staan de bb mooier. Heb gister proefgereden maar het geluid van de Remus is wel helemaal top. Diepe brom en dat maakt veel goed. Heb meerdere bb's bekeken en op een gegeven moment moet je toch een keus maken. Dit was voor mij met afstand het beste totaalplaatje. Moet wel zeggen dat ik bij mijn zoektocht wel veel tijd had maar totaal geen geduld :oops:

Onder mijn VF zitten altijd Metzeler lasers, superbanden voor dit model. Heb op dit en MF forum al wat gelezen over banden voor de bb. Pirelli Angel en Dunlop roadmaster springen er vaak positief uit. Ik denk rond de 3.000 tot 5.000 km per jaar uit te komen met een rijgdrag wat zich grotendeels kenmerkt als rustig toeren. Ok soms ga ik een beetje los. Elke 1,5 tot 2 jaar banden vervangen is voor mij acceptabel dus in principe zou ik willen kiezen voor banden met maximale grip. Levensduur geloof ik wel. Een van mijn eerste ritjes zal richting Purmerend gaan en Frank zal me vast iets kunnen vertellen over de beste keus. Was Frank niet de michelin fan?

Wellicht rijden we elkaar dit voorjaar wel eens voorbij. Ben een messesteker dus dat ligt redelijk bij jou in de buurt volgens mij.

@Frank. Sta je dit jaar ook op de motorbeurs in Utrecht?

Gerkenator

Bericht door Gerkenator » 04 jan 2015 18:57

ah daar woon je dus. ik ben een hûnewipper.

ik deed met mijn metzeler z8 ( sport toerband ) 8000 tot 9000 vlotte km's , maar dan zijn ze ook echt wel ver heen.
heb nu de vernieuwde z8 m/o versie of die langer meegaan weet ik niet, geloof dat metzeler het kleinere broertje of zusje is van pirelli. ( angel gt ook gehad )

3000 tot 5000 km's dan doe je het niet rustig aan denk ik.
rustig tot vlot rijden moet je wel 10.000km kunnen halen op toersport banden
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Plaats reactie